¤ ORGANIZOVANÉ PLÁNOVÁNÍ ¤
Krystalizace Touhy v čin – Šestý krok k bohatství
Tato touha v první etapě své pouti od abstraktního ke konkrétnímu přichází nejprve do dílny obrazotvornosti, kde se vytvářejí a organizují plány na její přeměnu.
Nyní dostanete pokyny, jak tyto praktické plány vytvořit, a to:
Spojte se se skupinou tolika lidí, kolik jich bude třeba k vypracování vašeho plánu nebo plánů na nahromadění peněz – využijte přitom principu „mozkového trustu“ (Tohoto pokynu je bezpodmínečně nutné uposlechnout. Nezanedbejte to.)
Než dáte dohromady své společenství „mozkového trustu“, zvažte, co můžete jednotlivým členům vaší skupiny nabídnout vy, jaké výhody a prospěch budou mít z této spolupráce oni. Nikdo nebude donekonečna pracovat bez nějaké kompenzace. Žádný inteligentní člověk nebude žádat ani očekávat, aby pro něho někdo pracovat bez adekvátní odměny, i když tato odměna nemusí mít nutně peněžní formu.
Zařiďte to tak, abyste se se členy svého „mozkového trustu“ setkávali alespoň dvakrát týdně, a pokud možno i častěji, a společně jste pracovali na zdokonalení nezbytného plánu nebo plánů na hromadění peněz.
Ve svém společenství „mozkového trustu“ musíte s ostatními členy dosáhnout dokonalého souladu. Jestliže se vám tento pokyn nezdaří splnit do písmene, musíte počítat s nezdarem. Princip „mozkového trustu“ se nemůže uplatit tam, kde nevládne dokonalý soulad.
Musíte využít zkušeností, vzdělání, vrozených schopností a obrazotvornosti jiných lidí. (Všichni, kdo nahromadili velký majetek, si počínali právě tak.)
Žádný jednotlivec nemá dost zkušeností, zdělání, vrozených schopností a znalostí, aby dokázal akumulovat veliký majetek bez spolupráce s ostatními lidmi. Jakýkoli plán, při úsilí nahromadit majetek přijmete za svůj, byste měli tvořit vy společně s jedním každým členem vašeho „mozkového trustu“. Můžete být původcem svých vlastních plánů zcela nebo zčásti, ale dbejte na to, aby tyto plány zkontrolovali a schválili členové vašeho „mozkového trustu“.
Jestliže váš první plán selže – zkuste jiný! Jestliže první plán, který jste si stanovili, nezabral, nahraďte ho novým; jestliže se ani tento nový plán neosvědčil, obratem ho nahraďte dalším plánem a tak dále, dokud nenajdete takový plán, který vyjde. Právě zde většinu lidí potkává nezdar, protože nemají dostatek vytrvalosti k vytváření nových plánů v náhradu za ty, které padly.
Uvědomte si, že dočasná porážka ještě neznamená trvalý úspěch.
Všechno, čeho dosáhnete, bude vždycky záviset na kvalitě vašich plánů. Nikdo není poražen, pokud se sám nevzdá – ve své vlastní mysli.
Když se setkáte s nezdarem, přijměte ho jako znamení toho, že vaše plány nebyly reálně, přepracujte je a znovu se vydejte na cestu za vytouženým cílem. Jestliže se vzdáte dříve, než ho dosáhnete, jste člověk, který „se vzdává“. Ten, kdo se zdává, nikdy nezvítězí – a ten, kdo vítězí, se nikdy nevzdává.
Až si začnete vybírat členy pro svůj „mozkový trust, snažte se vybrat takové, které porážka neodradí“.
Promyšlená nabídka osobních služeb:
Měla by vás povzbudit skutečnost, že prakticky všechny velké majetky se začaly ve formě odměny za osobní služby nebo za prodej nápadu. Co jiného kromě nápadů a svých služeb může nemajetný člověk nabídnout jako protihodnotu za bohatství.
VĚTŠINA VŮDČÍCH OSOBNOSTÍ ZAČÍNALA JAKO STOUPENCI
Mnoho velkých vůdců začalo v postavení následovníka. Stali se velkými, protože byli inteligentní následovníky.
HLAVNÍ PŘEDPOKLADY VŮDCOVTSTVÍ :
Neochvějná odvaha – postavena na znalosti sebe sama a své profese. Žádný stoupenec si nepřeje, aby ho ovládal vůdce, kterému chybí sebedůvěra a odvaha. Žádný inteligentní stoupenec se nenechá takovým vůdcem opanovat na dlouho.
Sebeovládání – Člověk, který nedokáže ovládnout sám sebe, nemůže nikdy ovládat druhé. Sebeovládání dává stoupencům mocný příklad, který ti nejinteligentnější napodobí.
Silná smysl pro spravedlnost. Bez smyslu pro fair-play a spravedlnost si nemůže žádný vůdce získat a udržet úctu svých následovníků.
Definitivní rozhodnutí. Člověk, který kolísá ve svých rozhodnutí, dává najevo, se si není jist sám sebou: nemůže úspěšně vést ostatní.
Definitivní plány. Úspěšný vůdce musí svou práci plánovat a podle plánu pracovat. Vůdce, který se řídí okamžitými nápady bez konkrétních praktických plánů, snese srovnání s lodí bez kormidla. Dříve či později ztroskotá na skále.
Zvyk dělat víc, než za co jsem placen. Za své vůdčí postavení musí člověk platit: jednou z těchto pokut je nezbytná nutnost být ochoten dělat ze své strany víc, než kolik sám žádá od svých stoupenců.
Kouzlo osobnosti. Úspěšným vůdcem se nemůže stát neupravený, nepořádný člověk. Vůdčí postavení vyžaduje úctu. Stoupenci nebudou respektovat vůdce, který ve všech ohledech nesplňuje vysoké nároky kladené na jeho osobnost.
Sympatie a porozumění. Úspěšný vůdce musí sympatizovat se svými stoupenci. Navíc musí rozumět jim i jejich problémům
Pozornost maličkostem. Úspěšný vůdce dbá i o sebemenší maličkosti.
Ochota přijmout plnou odpovědnost. Úspěšný vůdce musí být ochoten přijmout odpovědnost za chyby a nedostatky svých stoupenců. Jestliže se snaží této odpovědnosti vyhnout, nezůstane vůdcem. Jestliže se jeden z jeho stoupenců dopustí chyby a projeví neschopnost, musí to vůdce pokládat za nezdar svůj.
Spolupráce. Úspěšný vůdce musí rozumět principu týmové práce, uplatňovat ho a dokázat k témuž přimět své stoupence. Vůdcovství vyžaduje sílu a síla vyžaduje spolupráci.
Jediné vedení se souhlasem stoupenců může být trvalé!
Deset hlavních chyb, kterých se šéf nesmí dopustit:
- Neschopnost organizovat věci do detailu.
- Neochota pokorně sloužit.
- Očekávat odplaty za své „znalosti“ místo za jejich uplatňování.
- Obavy, že stoupenci budou lepší.
- Nedostatek obrazotvornosti.
- Soběctví.
- Nestřídmost.
- Neloajálnost.
- Zneužívání autority.
- Důraz na titul.
Možnosti, které se otvírají (strana 90)
Kdy a jak žádat o místo:
Zprostředkovatelny práce
Inzerce – text by měl být zpracovaný odborníkem, který jej umí zformulovat žádoucím způsobem vyvolávajícím zájem o nabízené služby.
Osobní písemné žádosti.
Žádost prostřednictvím osobní známosti.
Žádost přednesená osobně
Jak připravit „resumé“ (strana 92)
Pokud nemá žadatel s vypracováním takových resumé zkušenosti, měl by se poradit s odborníkem. Úspěšní obchodníci prezentují přednost svého zboží prostřednictvím najatých odborníků znalých umění a psychologie reklamy. Člověk, který hodlá nabízet své služby, by měl udělat totéž.
Resumé by mělo obsahovat tyto informace:
- Vzdělání.
- Praxe.
- Doporučení.
- Vlastní fotografie.
Žádejte o konkrétní místo - Nežádejte o zaměstnání bez přesné definice, které chcete zastávat. Nikdy nehledejte „nějakou práci“. Tím dáváte najevo, že vám chybí odborná kvalifikace.
Uveďte svou kvalifikaci pro práci o níž se ucházíte. Podrobně popište důvody, které vás vedou k přesvědčení, že jste pro místo, o které žádáte, náležitě kvalifikovaní. Je to nejdůležitější bod vaší žádosti. To rozhodne víc než cokoli jiného, kolik pozornosti vám bude věnováno.
Navrhněte, že budete pracovat na zkušební dobu.
Dejte najevo, že se vaše nabídka zakládá na:
Vašem přesvědčení, že jste schopni danou práci vykonávat
Vašem přesvědčení, že vás perspektivní zaměstnavatel po uplynutí zkušebního období zaměstná
Vaše rozhodnutí toto místo získat
Poznejte svého budoucího zaměstnavatele.
Je-li váš „případ“ od začátku řádně připraven a prezentován, máte od začátku na půl vyhráno.
Úhledné vypracování vašeho resumé svědčí o vaší pečlivosti.
Hodnota vašich služeb
Skutečná hodnota vašeho mozku se dá určit podle výše příjmu, které jste schopni vytěžit z prodeje svých služeb. Peníze nemají větší cenu než mozek.
Jednatřicet hlavních příčin neúspěchu (strana 98-102)
Znáte svou vlastní cenu? (strana 102)
Udělejte si osobní inventuru (strana 103)
Sebeanalytický dotazník (strana 103)
Kde a jak hledat příležitosti ke zbohatnutí (strana 105)
Vaše příležitost v zemi neomezených příležitostí
Uvědomte si zejména to, že v rámci celé této směny zboží a služeb můžete najít řadu příležitostí ke zbohatnutí. Nic nemůže zabránit vám ani komukoli jinému začít se v libovolné míře účastnit realizace těchto obchodů. Pokud má někdo mimořádný talent, kvalifikaci, praxi, může nahromadit značné bohatství.
Příležitost vám otevírá svou náruč. Vykročte vpřed, vyberte si svůj obor, stanovte si plán, začněte ho realizovat a důsledně ho plňte.